Start maken?
Elk bedrijf moet snel kunnen reageren op cyberincidenten…Eens?
Hoe groot zijn de financiële gevolgen na een cyberaanval of datalek? Dat is voor ieder bedrijf verschillend, maar het kan in de honderdduizenden euro’s tot miljoenen lopen. Naast het betalen van losgeld (bij een ransomware aanval) kunnen er na een datalek boetes* worden opgelegd door de Autoriteit Persoonsgegevens. Imagoschade kost bovendien klanten. Een Incident response plan is daarom geen luxe, maar een absolute must. Alleen beschikt niet iedere bedrijf over actuele technische kennis en expertise…
IRaaS – Incident Response as a service
Niet alleen grote multinationals verdienen een optimale bescherming van klant- en bedrijfsgegevens. Ook elk ander type bedrijf. Dat is de reden waarom we Incident Response-as-a-service in het leven hebben geroepen. Het is een waardevolle dienst voor bedrijven die op zoek zijn naar professionele hulp bij het voorkomen van én omgaan met IT-incidenten. Of het nu gaat om een cyberaanval, het uitvallen van een systeem of een andere IT-noodsituatie, ons team van ervaren professionals staat altijd klaar om snel en efficiënt te reageren.
“Ik moet maar hopen dat het goed gaat”, bestaat niet bij ons. Na een incident krijgt namelijk iedere klant, klein of groot, dezelfde aandacht. Ons team bestaat uit ervaren IT-professionals en onze partner Resillion, die zijn opgeleid om te reageren op alle soorten incidenten. We werken samen met onze klanten om het incident te beoordelen, te bepalen wat er aan de hand is en hoe dit snel en efficiënt op te lossen. Belangrijk is ook dat we precies beschreven hebben wat er gedaan moet worden als er toch een ransomware-aanval of hack plaatsvindt.
Preventieve maatregelen
Een goed beschreven Incident Response plan is nodig om snel te kunnen reageren als iedere minuut telt. Maar digitale brandhaarden voorkomen is nog beter. Onze security awareness trainingen helpen daarbij, evenals het testen van de IT-omgeving op mogelijke kwetsbaarheden. Na een penetratietest of pentest kan de conclusie zijn dat er extra software geïnstalleerd moet worden. Of dat er andere beveiligingsmaatregelen genomen moeten worden om ervoor te zorgen dat je bedrijf beter beschermd is tegen toekomstige dreigingen. Cybercriminelen worden immers steeds slimmer en geavanceerder.
Sla je slag! voordat een hacker dat doet…
Jezelf bewapenen tegen cybercriminaliteit of andere IT incidenten moet duidelijk zijn. Daarom hebben we drie Incident Response as-a-Service varianten beschreven onderaan deze pagina. Je kunt daar tevens het vier-stappenplan en noodnummer terugvinden voor als snelle hulp geboden is.
* De AP, Autoriteit Persoonsgegevens, kan een boete opleggen aan organisaties die de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) overtreden. Een boete is maximaal 20 miljoen euro of 4% van de wereldwijde jaaromzet.